Preferált nyelv / Preferred language

MAGYAR

ENGLISH

Figyelj befelé

Pár tipp, hogy hogyan tanulj meg relaxálni és ignoráld a stresszt!

Az év vége közeledtével talán azt érzed, hogy még csak most jön a neheze és nem bírod tovább? Kezdődjenek már azok a 2020-as évi energiák? Legyen itt a Karácsony? Had töltődjünk fel a családi szeretetben az ünnepek alatt és hozza meg minden jóságát az új esztendő?

A feltöltődésre mindig vágyunk, a feltöltődés jelenthet egy baráti beszélgetést, egy ölelést, egy pár kedves szót a munkatársunktól és akár a jógát. Na és persze minden olyan hobbit, amivel érzékelhetően jobban érezzük magunkat. Nem szeretnénk hangoztatni, hogy napjainkban mennyi stressz ér bennünket és ez mennyire megterheli, akár az idegrendszerünk és az agy működését is.

Mi az igazi feltöltődés? Szerintünk a jóga. A jógával az elme relaxált lesz és kvázi egy újraindítást végezhetünk rajta, míg a test is kellemesen elfárad.

“A jóga ászanák és a test-tudat kapcsolat

A tudat és a test nem különálló entitások, habár hajlamosak vagyunk úgy tenni és gondolkodni, mintha azok volnának. A tudat durva formája a test, a test finom formája pedig a tudat. Az ászana gyakorlás integrálja és egyensúlyba hozza a kettőt. A test és a tudat egyaránt felhalmoz feszültségeket és blokkokat. Minden mentális csomónak van fizikai és izom megfelelője, és viszont. Az ászanák célja a blokkok feloldása. Az ászanák oldják a mentális feszültségeket fizikai síkon, úgynevezett szomato-pszichikus folyamat által, a testen keresztül hatva a tudatra. Például az érzelmi feszültségek és elfojtások feszültté tehetik és gátolhatják a tüdő, a rekeszizom és a légzés folyamatának szabályos működését, elősegítve egy nagymértékben legyengítő betegség, az asztma kialakulását. Izomcsomók bárhol keletkezhetnek a testben: a nyak merevsége csigolyagyulladásként, az arcban neuralgiaként, idegfájdalomként jelentkezhet, és így tovább. Az ászanák helyesen megválogatott gyakorlatai pránájámával, satkarma gyakorlatokkal, meditációval és jóga nidrával ötvözve megszüntetik ezeket a csomókat mentális és fizikai szinten egyaránt. Ennek eredménye a szunnyadó energia felébredése; a test megtelik vitalitással és erővel, a tudat könnyűvé, kreatívvá, derűssé és kiegyensúlyozottá válik. Az ászanák rendszeres gyakorlása optimális állapotban tartja a testet, és elősegíti a gyógyulást nem egészséges test esetén. Az ászanák gyakorlása által a szunnyadó energia felszabadul, és ez az élet minden területére kiterjedő, megnövekedett magabiztosságként tapasztalható. “

Forrás: Ászana Pránájáma Mudrá Bandha
Szvámi Szatjánanda Szaraszvatí
A nagy jógakönyv

Szeretnénk veled megosztani néhány ászanát, amit bármikor gyakorolhatsz, ha töltenéd magad és oldanád a stresszt!

Savászana - hullapóz

Adho mukha svanasana - lefelé néző kutya
Balászana - csecsemőpóz


Ha egyéb módon is töltődnél:

Ne feledd, hogy csoportos energiákkal is dolgozhatsz, 2020-ban -> Indítsd JÓGATÁBORRAL az új évet!

Jógatáborunkat Mánfán, Baranya megye kis községében tartjuk a Tan Kapuja Buddhista Egyház egyik elvonulási központjában.

Az új év fogadalmaiba merítkezhetsz és megtapasztalhatod, hogy szükséged van-e egyáltalán ilyesmire.

A táborba azért gyere, hogy a békéddel és a benned rejlő érzésekkel találkozhass, tudva azt, hogy mindent Te táplász magadban és Te is hívsz a felszínre.

A napok során vinyasa krama és hatha jóga gyakorláshoz csatlakozhatsz. Továbbá napközben ászanaklinika, pránájáma, mantra és minden este jóga nidrá meditáción vehetsz majd részt.

Kirándulást és sétát is tervezünk itt a Mecsek szívében, ha a tél is kedvünkre tesz. :)

Időpont: 2020. január 10-11-12.

Helyszín: Mánfa

Elhelyezés: Mánfai elvonuló központ és alkotóház (2 ágyas szobák)

Információ hamarosan a weboldalon.



Copyright 2016 DownDog Jógastúdió - Minden jog fenntartvaKészítette: Szalai GáborFelÁSZFOldaltérképKapcsolat