Új órák, időpontok - A hatha flow órák

Ez az óratipus a hatha alapsorozat dinamikusabb, kicsit gyorsabb változata.

Ez az óratipus a hatha alapsorozat dinamikusabb, kicsit gyorsabb változata. Ez a dinamikus irányzat egyszerre kíván kitartást és erőnlétet is. Egyszerre dolgozik a testen kívül és a testen belül, javítja, mind a fizikai képességeket egészségünk - megtartásához, helyreállításához hozzájárulva -, mind a belső folyamatokat, legyenek azok lelki folyamatok vagy akár koncentrációs nehézségek, stresszkezeléssel kapcsolatos problémák. Először nézzük meg, hogy hogyan is épül fel egy hatha óra.

Egy 5-10 perces ráhangolódással kezdődik az óra. Ennek célja, hogy a gyakorlók testben és lélekben is egyaránt megérkezzenek az órára, figyelmüket a külvilágról saját magukra irányítsák, és elcsendesítsék elméjüket. Lehetőséget teremt, hogy a tanár és a tanítvány egymásra hangolódjon. Összességében olyan állapot elérése, amelyben az ember képes saját magára, állapotára, változásaira figyelni. Ez a koncentrált állapot teremti meg a gyakorlás alapjait.

Ezután 15-20 perc bemelegítés, aminek a célja az izületek, izmok átmozgatása, mobilizálása, a sérülések elkerülése miatt. At aktuális fizikai, szellemi és lelki állapotunk feltérképezése. Ennek hatására az idegrendszer készenléti állapotba kerül, a figyelem nyitottá válik. Majd kb. 40-45 perc ászana gyakorlás és a végén 10-15 perc relaxálás, ami kiteljesíti a gyakorlás során elért lelki, fizikai, energetikai hatásokat és segíti az ellazulást, a fesztültségek oldását. csaba.jpg A hatha és hatha flow órák között leginkább az ászanagyakrolásban találhatóak a különbségek. A flow típusú az, ahol az ászanákat, vagyis pózokat kb. 5-7 légzésig tartjuk ki.

Az alaposan átgondolt sorrend a légzés és a mozdulatok összehangolásának segítségével rajzolja ki a dinamikus kezdő-középhaladó sorozatot, amely magába foglalja a legalapvetőbb - az egészségmegőrzés szempontjából legfontosabb ászanákat.

A légzés és a mozdulatok összekapcsolása ezen az órák kulcsfontosságú. Ez adja a lendületét és a ritmusát az órának. Lendületes, de nem kapkodó. Ha légzés technikájára kellő hangsúlyt fektetünk, akkor az egy lassú, de intenzív lélegzést eredméynez. Ehhez hangolva a mozdulatainkat, azok is átveszik a "lassú, de intenzív" jelleget.

A hatha flow fő fókuszában az idegrendszerés a fizikai test megerősítése áll a lélegzet és a folyamatos áramlás hatalmas erejével.

 

  • Hatásai:
  • a rendszeres gyakorlás testi-lelki stabilitást ad
  • átfogóan edzi a testet
  • belső szerveket tonanizálja, emiatt jótékony hatása van az emésztésre
  • fejleszti a koncentrációt
  • növeli az izületek mozgásterjedelmét, rugalmasságát
  • garantált stresszkezelés
  • hormonháztartást fiatalítja

 

Ha szeretnéd kipróbálni ezt az órát, látogass el a honlapunkra és válaszd ki a számodra legmegfelelőbb időpontot az órarendből, majd jelentkezz be az órára aznap, mikor menni szeretnél. Szeretettel várunk minden már jógázó és jógázni vágyó vendéget. Nem baj, ha kezdő vagy, akkor is látogathatod ezt az óratípust, de előtte olvasd el a "Kezdőknek (is)" című bejegyzésünket ;)

Copyright 2016 DownDog Jóga Stúdió - Minden jog fenntartvaKészítette: Szalai GáborFelÁSZFOldaltérkép