Ita Mariann

Magamról:

A Purnam Jógaoktató Akadámia Yoga Alliance akkreditált meditáció oktató képzésén vettem részt, sikeres vizsgát tettem. Megtanultam a meditáció előkészítésének módjait (testgyakorlatok, relaxációs technikák, légzőgyakorlatok) valamint különféle meditációs módszereket, mint a légzésfigyelés/vipassana, csakrameditáció, himalája tradíció szerinti meditáció, zen, yantra meditáció. A képzés tartalmazta a meditáció idegrendszeri alapjainak tudnivalóit, a meditáció oktatástechnikáját, valamint pedagógiai és pszichológiai ismereteket. Jelenleg magántanárként dolgozom (angol, német magyar nyelv oktatása külföldiek számára) valamint a Károli Gáspár Egyetem pszichológia szakára járok.A hatha jógával  és a meditációval 2003-ban ismerkedtem, melyet azóta  gyakorlok. Az utóbbi öt évben mindez kiegészült astanga és iyengar jóga gyakorlással is.Több konferencián tartottam előadást a pedagógia és pszichológia témakörében, legutóbb, 2015 áprilisában a Magyar Pszichoterápiás és Tanácsadási Egyesület „Személyközpontúság és a terápia határain túl” című konferenciáján az empátia és a compassion meditáció kapcsolatáról.A jóga és pszichológia kapcsán ma különösen érdekes lehet a jóga és a pozitív pszichológia  (a pszichológiának egy előremutató, viszonylag fiatal területe) kapcsolata.

Ma, az agyi képalkotó eljárok segítségével olyan, szó szerint kézzelfogható képet kapunk az agyról, mely eredmények meggyőzőek és további ösztönzést jelentenek a jóga gyakorlásához. A pozitív változásokról szóló eredményeket tartalmazó kutatások egyöntetűen leírják, minél többet jógázunk és meditálunk, annál erőteljesebbek a pozitív eredmények, annál stabilabban alakítják ki a változásokat.

Copyright 2016 DownDog Jóga Stúdió - Minden jog fenntartvaKészítette: Szalai GáborFelÁSZFOldaltérkép